[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
فرآیندهای کاری::
تماس با ما::
اخبار دانشگاه::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
اخبار ورودی های جدید سال 99::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE

نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۳۳۹

خبرنامه شماره ۳۳۸

خبرنامه شماره ۳۳۷

خبرنامه شماره ۳۳۶

خبرنامه شماره ۳۳۵

خبرنامه شماره ۳۳۴

خبرنامه شماره ۳۳۳

خبرنامه شماره ۳۳۲

خبرنامه شماره ۳۳۱

خبرنامه شماره ۳۳۰

خبرنامه شماره ۳۲۹

خبرنامه شماره ۳۲۸

خبرنامه شماره ۳۲۷

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
حدیث هفته

 قال علی علیه ‏السلام :
زَکاهُ العِلمِ بَذلُهُ لِمُستَحِقِّهِ وَإجهادُ النَّفسِ فِی العَمَلِ بِهِ؛
زکات دانش، آموزش به کسانی که شایسته آنند و کوشش در عمل به آن است.
(غرر الحکم و درر الکلم،ص391)

 

..
آرشیو خبرنامه آموزش عالی
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: مراسم تکریم معاون سابق آموزشی دانشگاه و استقبال از معاون جدید آن برگزار شد ::
 | تاریخ ارسال: 1400/9/1 | 
مراسم تکریم معاون سابق آموزشی دانشگاه و استقبال از معاون جدید آن برگزار شد
 
 

 با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه، مدیران و جمعی از کارشناسان معاونت آموزشی، مراسم تقدیر و تکریم از دکتر ابوالفضل واحدی (معاون سابق) و استقبال از دکتر محمدرضا دلیری (معاون جدید آموزشی دانشگاه)، روز یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در محل مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این مراسم، پس از قرائت کلام الله مجید و در ابتدای جلسه، دکتر صدر (مشاور عالی رییس و مدیرکل حوزه ریاست)، ضمن خیر مقدم به حاضرین از زحمات دکتر واحدی در طی دو دوره مدیریت حوزه معاونت آموزشی و از دکتر دلیری برای قبول مسئولیت معاونت آموزشی دانشگاه تشکر کرد و افزود: دکتر واحدی که سکاندار مجموعه معاونت آموزشی در دو دوره بوده‌اند، خیرات و خدمات بسیاری برای دانشگاه داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به تدوین آیین‌نامه‌ها، اصلاح آنها، شیوه‌نامه‌ها و موارد متعددی که بازنگری، تبیین، ابلاغ و اجرا شد، اشاره نمود. از سویی دکتر دلیری که سکاندار جدید این مجوعه هستند نیز از نوابغ علمی کشورمان و جوانترین فرد دانشگاه در ارتقا به استاد تمامی هستند که ان‌شاءالله با توانایی و اعتقاد راسخ، مجموعه را در مسیر درست به پیش خواهند برد. دکتر صدر همچنین گفت: خوشبختانه دو معاونت آموزشی و پژوهشی که ارکان اساسی دانشگاه برای پیشبرد برنامه‌هایش هستند، از منابع انسانی ارزشمندی برخوردارند و باید قدر این نعمت را بدانیم.
در ادامه دکتر واحدی، با تشکر از برگزاری این جلسه و تقدیر از همه همکاران خود در معاونت آموزشی که بار مشکلات آموزشی در دوران کرونا را بر دوش داشتند، گفت: به نظر من دانشگاه از بهترین مکان‌ها برای خدمت و فرصت مغتنمی برای کار کردن در محیطی بدون غل و غش است. وی افزود: خدمت در حوزه آموزش دو تضاد را در ذهن می‌آورد. از یک سو باید بهترین خدمت‌رسانی را به ارباب رجوع و دانشجویان ارایه داد و باید با نهایت مسئولیت‌پذیری و انعطاف، امور را پیش برد و از سوی دیگر، آموزش ناموس دانشگاه است که پاسداری از آن می‌تواند شأن دانشگاه را بیش از پیش بالا ببرد و جمع کردن این دو، یعنی اصرار بر اجرای دقیق مقررات و ضوابط و در عین حال، انعطاف و حفظ کرامت ارباب رجوع، هنری می‌خواهد که دوستان ما در آموزش از آن برخوردار هستند.

 

معاون سابق آموزشی دانشگاه در ادامه سخنانش بر اهمیت آموزش مقطع کارشناسی تاکید و گفت: در مقاطعی، وقتی سخن از دانشگاه‌های نسل اول، دوم و سوم می‌بود، شاید تعبیر دانشگاه آموزشی، لفظ تخفیف یافته‌ای بود در حالی که در تمام تغییر نسل‌ها، دانشگاه نباید وظیفه ذاتی خود را فراموش کند، بلکه باید متناسب با نیازهای جامعه، خدمت ارایه دهد. وی تصریح کرد: از معبر آموزش خوب است که ماموریت‌های جدید دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و دانشجویی می‌تواند در حوزه فناوری ورود پیدا کند که پایه‌های علمی‌اش خوب بنا نهاده شده باشد، ضمن اینکه در آموزش، ارتباط عاطفی صحیح استاد با دانشجو و بحث تربیت و اثرگذاری در شخصیت دانشجو، بسیار مهم است.
دکتر واحدی با اشاره به برخی خدمات دوران خدمت خود در سمت معاون آموزشی دانشگاه نظیر دوره کهاد و بحث تحصیل همزمان در دو رشته، گفت: با شناختی که از ریاست دانشگاه و علاقه‌مندی ایشان به ارتقای نام دانشگاه علم و صنعت ایران دارم، مطمئن هستم حمایت خوبی از حوزه معاونت آموزشی خواهد شد و دکتر دلیری نیز که از افراد جوان، با انگیزه و علاقه‌مند هستند، امور را بهتر از قبل به پیش خواهند برد.
سخنران بعدی مراسم دکتر دلیری ضمن تشکر از دکتر واحدی و حسن اعتماد دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه) به ایشان به تبیین چند نکته مهم آموزشی پرداخت. وی گفت: ماموریت اصلی دانشگاه، بحث آموزش است و هر تغییری که بخواهد به درستی در نسل‌ها، رویکردها و ساختارها اتفاق بیفتد، باید از مسیر آموزش مانند تغییر دروس و... باشد. وی مهمترین مسئله پیش روی این حوزه در حال حاضر را آموزش حضوری دانست و افزود: شرایط کرونایی باعث شد به اجبار به سمت آموزش الکترونیکی برویم که به خوبی رخ داد و اکنون با همکاری حوزه معاونت دانشجویی، برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری حضوری برخی از کلاس‌ها از ۸ آذر را انجام داده‌ایم که اگر نیمسال بعدی حضوری شد، بتوانیم چالش‌های آن را ببینیم و شرایط گذار از آموزش الکترونیکی به حضوری را به خوبی داشته باشیم.

 

معاون آموزشی دانشگاه سپس به نکاتی مانند لزوم توجه به آموزش کارشناسی و برنامه‌ریزی و بازنگری آن، توسعه دوره‌های بین‌رشته‌ای و بین‌دانشکده‌ای، توجه به کیفیت ورودی‌ها و جذب دانشجویان استعدادهای درخشان، کاهش زمان ماندگاری دانشجویان، لزوم توجه به دوره‌های مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی برای اساتید جوان و ارتباط مستمر با گروه‌های هدف را مورد تاکید قرار داد و در پایان ضمن تشکر از دکتر واحدی، برای وی آرزوی توفیق کرد.
در ادامه این جلسه دکتر نعیمی جمال، دکتر سیادت موسوی، دکتر کلینی، دکتر غفاری‌نژاد، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی‌نژاد، دکتر معینی و خانم صادقی از زحمات دکتر واحدی تشکر و برای دکتر دلیری آرزوی توفیق کردند.
آخرین سخنران مراسم، دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه) بود که صحبتشان را با گرامیداشت هفته بسیج و تقدیر از زحمات دکتر واحدی آغاز کرد. وی گفت: من ارج نهادن به زحمات افرادی که منشأ خدمت برای دانشگاه هستند را ماموریت خود می‌دانم .لذا این جلسه صرفا جلسه‌ای نمادین است که به دلیل شرایط کرونایی به صورت محدودبرگزار می‌شود.
رییس دانشگاه، دکتر واحدی را از سرامدان دانشگاه و متخلق به آداب و اخلاق اسلامی در عین صلابت و جدیت در کارها و فردی کلان‌نگر و مثبت توصیف و با اشاره به درخواست دکتر واحدی برای واگذاری مسئولیت به فرد دیگر پس از دو دوره خدمت وی در سمت معاون آموزشی دانشگاه، تایید کرد: کار در مجوعه آموزشی و پاسخگویی به دانشجویان، بسیار طاقت‌فرساست. از سویی یکی از ضرورت‌ها در اداره امور، گردش مسئولیت‌ها و تنوع مدیران است و به این دو دلیل با درخواست دکتر واحدی موافقت شد. وی افزود: من وظیفه دارم از دکتر واحدی به عنوان الگویی خوب و شایسته، تکریم و برای ایشان آرزوی توفیق کنم.
 رئیس دانشگاه ادامه داد: باید برای هر مسئولیت، فرد مناسب آن مسئولیت انتخاب شود. دکتر دلیری در عین جوانی، از دانش و نیروی لازم و خصلت صبوری برخورددار است و ان‌شاءالله همانگونه که از انتخاب ایشان، بازخوردهای خوبی گرفته‌ایم در پیشبرد امور هم موفق باشند.
دکتر انبیاء با تاکید بر اینکه تغییر نسل دانشگاه‌ها در امتداد یکدیگر نیست بلکه در عرض هم‌اند و با اشاره به شعار دانشگاه مبنی بر «توسعه فناوری و تعاملات صنعتی با روحیه جهادی»، بر تغییر سوگیری آموزش در جهت فناوری و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: آموزش با فرم سنتی آن، برای ما چندان جذاب و جالب نیست. همینطور که پژوهش با شکل سابق، مناسب کشور نیست. امروز آموزش کاربردی مد نظر است نه آموزش ذهنی و انتزاعی. آموزشی که دانشگاه‌های ما را جامعه‌محور کند و جامعه‌محور یعنی دانشگاه بتواند برای مشکلات کشور، نسخه تجویز کند.


 

رییس دانشگاه در خاتمه با اشاره به سیاست فعلی وزارت عتف مبنی بر آموزش ترکیبی حضوری و مجازی با لحاظ نمودن حفظ سلامت دانشجویان، از اساتید و مدیران خواست جلسات شوراهای آموزشی، دفاعیه‌ها و... را حضوری برگزار و با حضور در اتاق‌های کارخود، فرصت مراجعه حضوری دانشجویان به صورت جداگانه را فراهم آورند.
وی بار دیگر از دکتر واحدی برای خدماتش و از دکتر دلیری برای پذیرش مسئولیت تقدیر کرد و گفت: باید نحوه یادگیری‌مان تغییر کند و اگر با سرعت چنین نکنیم از دانشگاه‌های دنیا عقب می‌مانیم.
 پایان بخش برنامه، اهدای حکم انتصاب دکتر دلیری به سمت معاون آموزشی دانشگاه، لوح تقدیر از خدمات دکتر واحدی، توسط ریاست دانشگاه و انداختن عکس دسته جمعی بود.
دفعات مشاهده: 592 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4352